Op zoek naar de identiteit van Atletiek Leudal

Wat was onze opdracht?

Atletiek Leudal staat midden in de samenleving. Het is een club waar iedereen kan meedoen, van jong tot oud, fanatieke sporter tot amateur. Bestuurslid Atletiek Leudal: “vanuit diverse commissies proberen we op verschillende manieren in contact te komen met onze leden en brengen we onze activiteiten onder de aandacht. Dat lukt vrij aardig, al zit er weinig eenheid in. Als club konden we daar wel wat hulp bij gebruiken. Enkele maanden geleden kwamen we in contact met de lokale verenigingsondersteuner”. Samen met de vereniging gingen we op zoek naar de kernwaarden en het onderscheidend vermogen van de atletiekvereniging. Met als doel om tot één mooie huisstijl te komen.

Wat was onze aanpak?

We organiseerden een inspiratieworkshop voor enkele (bestuurs)leden van de atletiekvereniging. Tijdens de inspiratiesessie gingen we aan de hand van diverse werkvormen aan de slag om meer eenheid aan te brengen in de communicatie van de club. Bestuurslid Bram: “We leerden dat het belangrijk is om als vereniging een sterk merk te hebben. Zo kunnen mensen zich identificeren met de club en voelen ze zich meer verbonden. Daarnaast is het belangrijk om herkenbaar te zijn en dat we meer in het hoofd van de mensen spelen wanneer ze denken aan wandelen, bewegen of hardlopen. Iedereen kan buiten een blokje rennen, maar samen bij een vereniging is het veel leuker.”

Wat heeft het opgeleverd?

Aan de hand van de brainstormsessie hebben we de kernwaarden en het onderscheidend vermogen van de atletiekvereniging vertaald naar een huisstijl. Ook hielpen we ze op weg met een flyer- en nieuwsbriefformat. Zo creëerden we meer eenheid in hun communicatie. We geloven niet alleen in de kracht van verenigingen. Ook in de kracht van communicatie. Sport en bewegen zit vol passie, emotie en mooie verhalen. We hopen dat Atletiek Leudal met wat handvaten nog meer mensen in beweging brengt én mooie verhalen deelt.